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SAPPHIRE BLACK -
MATT JET BLACK / MATT SILVER ICE -
SILVER ICE DIABLO RED -
JET BLACK / TRIUMPH RACING YELLOW
Lo tiene todo: precio ajustado, carácter, agilidad, prestaciones emocionantes... a la nueva Trident 660 no le falta de nada. Las ventajas de su motor tricilíndrico te esperan...
TRIDENT 660 en números
Thrilling new generation engine with more responsive, low down power and torque.
Peak torque at 8,050rpm delivers a smooth & reliable ride.
Choose from four riding modes; ‘Road’, ‘Off-Road’, ‘Rain’ and ‘Sport’.
Intuitively access comprehensive information through angle-adjustable, full color display.
CARACTERISTICAS
TRIPLE VENTAJA
El motor tricilíndrico de 660 cc consigue el equilibrio perfecto entre par motor a pocas vueltas y potencia a máximo régimen para poner en tus manos una rápida respuesta y unas excelentes prestaciones.
TECNOLOGÍA
La tecnología más avanzada, como el panel de instrumentos TFT, iluminación de LED, dos modos de conducción, ABS y control de tracción desconectable para aportar mayor seguridad y control al motorista.
ESTILO
El inconfundible estilo minimalista y el aplomo de esta Triumph elevan los conceptos de carácter y estilo a nuevas cotas.
MANEJABILIDAD
Extremadamente maniobrable, ágil y divertida en marcha, la Trident ofrece la mejor experiencia de conducción gracias a su precisa parte ciclo, su avanzado equipamiento y su baja altura de asiento.
EXCEPCIONAL RELACIÓN CALIDAD-PRECIO
Con un precio extremadamente competitivo, la tecnología y prestaciones más avanzadas de su categoría, las ventajas del motor tricilíndrico y un intervalo de mantenimiento de 16.000 km, la Trident 660 es la elección perfecta.
ESPECIFICACIONES TÉCNICAS
Type | Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, inline 3-cylinder |
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Capacity | 660 cc |
Bore | 74.0 mm |
Stroke | 51.1 mm |
Compression | 11.95:1 |
Max Power EC | 81 PS / 80 bhp (60 kW) @ 10,250 rpm |
Max Torque EC | 64 Nm @ 6,250 rpm |
System | Multipoint sequential electronic fuel injection with electronic throttle control |
Exhaust | Stainless steel 3 into 1 header system with low single sided stainless steel silencer |
Final Drive | X-ring chain |
Clutch | Wet, multi-plate, slip and assist |
Gearbox | 6 speed |
Frame | Tubular steel perimeter frame |
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Swingarm | Twin-sided, fabricated steel |
Front Wheel | Cast aluminium, 17 x 3.5 in |
Rear Wheel | Cast aluminium, 17 x 5.5 in |
Front Tyre | 120/70R17 |
Rear Tyre | 180/55R17 |
Front Suspension | Showa 41mm upside down separate function forks (SFF) |
Rear Suspension | Showa monoshock RSU, with preload adjustment |
Front Brakes | Nissin two-piston sliding calipers, twin 310mm discs, ABS |
Rear Brakes | Nissin single-piston sliding caliper, single 255mm disc, ABS |
Instrument Display and Functions | Multi-function instruments with colour TFT screen |
Width Handlebars | 795 mm |
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Height Without Mirror | 1089 mm |
Seat Height | 805 mm |
Wheelbase | 1401 mm |
Rake | 24.6 º |
Trail | 107.3 mm |
Dry Weight | 189 (wet weight) kg |
Tank Capacity | 14 L |
7 reasons to ride
The Tiger 800 is without doubt one of Triumph's best-loved motorcycles – and possibly the most critically acclaimed – with a bloodline originating from the first competition Tigers’ gold medals at the 1936 International Six Days Trial.
Here are seven reasons why we love riding the Tiger 800!